Sjoerd in Zuid-Amerika

Just another week

Vrijdag 9 december

De voetbalwedstrijd gister was niet tussen de vrijwilligers maar tegen 15-jarigen. We speelden op synthetisch veld, dus dat was mooi maar we hebben uiteindelijk wel verloren met 8-5. Maar het was superleuk om een wedstrijd te spelen en ook heel vermoeiend. Daarna zijn we wat gaan eten en zijn uitgegaan. Het was weer erg laat geworden en daardoor werd ik deze ochtend niet wakker door mijn 2 alarms. De ochtendtraining dus gemist, maar in de namiddag ben ik wel gegaan. ik zei tegen de trainer dat ik deze ochtend niet kon komen omdat ik hoofdpijn had en hij zei dat het geen probleem was. Hij vroeg echter wel : ‘Saliste por la noche?', ben je uitgegaan gisteravond en ik zei gewoon ja maar hij vond het niet erg, moest er zelfs om lachen. Daarna met Aidan afgesproken om wat te eten, we wouden een boys night doen omdat de meisjes een girls night deden, maar alleen ik en Aidan waren er, maar dat was niet erg. Later in de avond hebben we wel met de meisjes weer afgesproken en ze wouden dat ik weer naar La Pimienta ging, de club waar we gister ook naartoe zijn gegaan, maar ik ben te moe en morgen gaan we naar Casa Compestre. Dat is een hotel ietsje buiten Cochabamba en voor 40Bs. heb je een supergroot buffet en kun je aan hun zwembad liggen. Dus morgen gaat een relaxte dag worden. Zondag ga ik naar de voetbalwedstrijden kijken van mijn teams, dus dat gaat ook leuk worden. Deze avond is wel een beetje kut geeindigd want toen ik een taxi terug naar nam, samen met een andere vrijwilliger, zagen we een jongen keihard in elkaar geslagen worden. Een redelijk jonge jongen van rond de 15 schat ik werd in elkaar geslagen door 3 oudere jongens die van geen stoppen wilden weten. Ze haalden hun riemen van hun broek en hebben hem echt helemaal in elkaar geslagen... ik kon het niet aanzien dus heb weg gekeken. Dus dat was redelijk kut om de dag mee te eindigen.

Zaterdag 10 december

Met 7 vrijwilligers zijn we dus naar Casa Campestre gegaan en daar gelunched en aan het zwembad gechilled. Was echt heel erg leuk met de vrijwilligers, maar we wouden El Clasico bekijken en in Casa Campestre haden ze geen tv dus zijn we naar een huis van een van de vrijwilligers gegaan en daar El Clasico bekeken. Was echt superleuk, gewoon over voetbal gepraat en gechilled. Nu is het 19h40 en over een uurtje gaan we naar een feest van iemand die we donderdag hebben ontmoet omdat het zijn laatste avond is.

maandag 12 december

zaterdagavond zijn we dus naar een feest gegaan van iemand die we donderdag hadden ontmoet. Hij woonde echter ietsje buiten de stad, in Tiquipaya, dus we moesten de taxi daarnaartoe nemen. Hij zei dat het bij het enige taxistation in Tiquipaya was, dat bleek niet zo te zijn want we waren er bij eentje te vroeg uitgestapt. Uiteindelijk hebben we een andere taxi moeten nemen naar het andere tankstation. Deze taxi was ietsje kleiner en omdat we met 7 waren was het nogal krapjes. Aangekomen bij het feest was het heel leuk en we zijn pas laat die avond terug naar Cochabamba gegaan. gisterochtend was ik rond 9h bij het stadion omdat sommige van mijn teams voetbalwedstrijden moesten spelen. Dit was een redelijk speciale ervaring omdat ze het voetbal heel erg serieus nemen. De kinderen zijn tussen de 5 en 10 jaar oud maar ze spelen al met offside en kunnen zelfs gelen en roden kaarten krijgen, er zijn zelfs lijnrechters voor de wedstrijden. De supporters gaan ook helemaal door het lint want ze wapperen met grote vlaggen en hebben zelfs vuurwerk voor als hun team scoort. Na de voetbalwedstrijden ben ik met een vrijwilliger die daar ook was naar de Bruger King gegaan om wat te eten en even op het internet gegaan. toen heb ik met een andere vrijwilliger afgesproken en de rest van de dag gewoon met haar gechilled en niet veel gedaan. Rond 16h was ik terug thuis en ben in slaap gevallen, rond 21h werd ik weer wakker en heb een beetje tv gekeken en daarna weer geslapen. Deze ochtend dacht ik dat ik om 8h30 op de voetbal moest zijn maar er was niemand en maandag hoef ik blijkbaar dus niet naar de voetbal te gaan. Ben in plaats daarvan maar even naar het internetcafe gegaan en nu is het bijna 13h en ga ik wat eten en straks ga ik misschien met een vrijwilliger afspreken maar het weer is niet zo mooi, dus dat zal ik wel zien.

Dinsdag 13 december

Gistermiddag heb ik niet veel meer gedaan, gewoon gechilled en een beetje tv gekeken. Deze ochtend moest ik om 8h30 op de voetbal zijn maar ik werd niet wakker door mijn alarm, dus pas om 8h wakker geworden. Snel gegeten en gedouchet en het regende mega-hard dus ik ging er vanuit dat er geen training was. Doordat ik elke dag een eindje moet lopen om de bus te nemen was ik al redelijk doorweekt toen ik de bus nam. Uiteindelijk aangekomen op het voetbalveld bleek dat de training niet doorging door de regen, wat ik wel had verwacht. Dus voor niks vroeg opgestaan en helemaal doorweekt terug naar huis gegaan. daar tot de lunch niet veel gedaan en dan na de lunch met een vrijwilliger even gechilled en dan naar de namiddag training gegaan. die ging gelukkig wel door want het regenen had gestopt. Tot ongeveer 19h geholpen met training gegeven en om 20h moest ik met de andere vrijwilligers ontmoeten omdat het twee meisjes hun laatste avond was. Ik was een beetje te laat maar uiteindelijk lekker met de vrijwilligers avond gegeten en daarna met hun uitgegaan naar een karaoke bar. Dit was superleuk maar omdat iedereen morgen weer naar werk moest ging iedereen vroeg naar huis. Ik ben gebleven met de twee meisjes waarvan het hun laatste avond was en nog een andere jongen. Uiteindelijk zijn wij ook naar huis gegaan en een emotioneel afscheid genomen. Ik heb een ander meisje terug naar huis gelopen en gedag gezegd een block voor haar huis. Toen ik aan het weglopen was hoorde ik haar mijn naam roepen en kwam ze schreeuwend naar mij toe. Het bleek dat die 100 meter dat ik haar alleen naar huis had laten lopen genoeg was voor 2 jongens om haar te beroven van haar handtas. Ze had gelukkig haar sleutel van het huis nog en nadat we de twee jongen zagen weglopen heb ik haar nu volledig naar haar huis gelopen. Daar hebben we dan een taxi gebeld en die heb ik dan terug genomen naar huis. Raar einde van een leuke, emotionele en enge dag.

Donderdag 15 december

Gister heb ik niet zoveel gedaan. 's Ochtends training gegeven en de bus kon de nomale route niet nemen dus zei de buschauffeur dat ik vanaf een andere plek het wel kon vinden. Het was maar twee blocks verder, maar dat was niet zo en toen aan een vrouw gevraagd aan de kant van de weg en die heeft me dan een beetje wegwijs gemaakt, maar toen kwam er een andere vrouw aan en dat was de moeder van Michel, de trainer die ik help, dus die heeft me er dan naartoe gelopen en zonder haar had ik het inderdaad niet gevonden. Na de ochtendtraining even naar het internetcafe gegaan, dan wat gelunched, even geslapen en in de namiddag weer naar de voetbal gegaan. ik moest maar tot 17h werken in plaats van 19h dus dat was wel relaxed. Thuis weer gewoon wat tv gekeken, gegeten en niet veel gedaan. Nu is het 9h30 en vandaag hoef ik geen trainingen te geven, dus ik weet nog niet echt wat ik ga doen. Een ding moet ik wel doen, naar de busterminal gaan om tickets te kopen naar La Paz, want we gaan naar La Paz dit weekend om de Deathroad te doen!

Reacties

Reacties

Simon

Goh, een week met gemengde gebeurtenissen. Het is dus niet allemaal rozengeur en maneschijn (zoals het echte leven)...

Anja&Isa

Oeps Sjoerd, idd wat je pa al zei, zeker niet leuk wat je hebt gezien maar denk wel dat het daar regelmatig voorkomt. Hou je haaks en zie uit naar je volgende verhalen.
Groet vanuit een winderig en nat Nederland!

ingrid

Je maakt echt vanalles mee he!!doe voorzichtig(zegt je tante ha ha) kus kus van ons!

mam

En wij maar denken dat wij als ouders van tempo hooligans waren vroeger toen wij jou supporterden, weet je nog dat we eens op het matje geroepen zijn bij het bestuur dan viel dat allemaal nog wel mee in vergelijking met cachabomba, maar wat leuk van je dat je gaat supporteren, dat vinden de kindjes vast leuk!
En al dat geweld, dat is natuurlijk iets minder, bemoei je er maar altijd zo weinig mogelijk mee en neem zoveel als kan een taxi dan ben je veilig!
Net als Anja groet vanuit een winderig en nat Belgie, maar ja wie weet zitten we volgende week bij je in de zon!

Opa en Oma.

Blijf wel galant,maar wees voorzichtig.
Veel plezier in La Paz.
Groeten uit Midwolda.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!