Sjoerd in Zuid-Amerika

De Tarot kaarten en de rest van de week

Vrijdag 16 december

Gister heb ik niet veel meer gedaan overdag, even naar de supermarkt gegaan en wat spullen gekocht. Uiteindelijk gaan we niet naar La Paz dit weekend omdat het te veel heeft geregend en ze dan geen toeristen toelaten op de deathroad. Dus dat is wel jammer want ik had er wel zin in. Gisteravond zijn we uitgegaan en zoals gewoonlijk ergens gegeten, naar Lapsus, een bar, gegaan, en dan naar La Pimienta een nachtclub. Was weer een superleuke avond en deze ochtend was ik dan ook redelijk moe. Naar de ochtendtraining gegaan en 's middags moest ik om 15h30 bij een van de vrijwilligers zijn. De vrijwilliger haar host-neef is een event-organizer dus wou zouden moesten helpen en een beetje ober spelen. We moesten echter eerst 420 servietten opvouwen op een speciale manier. We waren maar met zijn drieen dus dat heeft ons redelijk lang geduurd. Daarna zouden we dus de mensen moeten serveren, maar de organisator zei dat we ons niet meer nodig hadden dus om 17h30 waren we al weer klaar. Dus maar naar huis gegaan en vanavond gaan we weer uit me de vrijwilligers, dus dat gaat weer leuk worden.

Zondag 18 december

Vrijdagavond uitgegaan zoals gewoonlijk, eerst wat gegeten bij een soort van Italiaans fast-food restaurant waar we een supergrote pizza hebben genomen die voor zeven mensen genoeg was. Toen uitgegaan wat weer heel erg leuk was. Gister wouden we weer naar Casa Campestre gaan, die plek waar je een supergroot buffet en zwembad hebt voor maar 40Bs. iedereen was echter een beetje brak van de avond ervoor en we hadden niet echt zin om te gaan en bij twee van de vrijwilligers was er een barbecue. Dus daar zijn we dan maar naartoe gegaan en de hele dag gechilled. Gisteravond zijn we dan ook weer even uitgegaan. Vandaag moet ik verhuizen in het huis want de broer van wie de kamer is waar ik in slaap komt terug dus ga ik naar de kamer beneden. Dit vind ik niet zo erg want die heeft zijn eigen douche in de kamer en is op de begane vloer. Het enige nadeel is dat het geen tv heeft, maar dat maakt niet uit. Vandaag ga ik misschien ook nog kayakken ergens in Cochabamba, maar dat weet ik nog niet zeker omdat ik er niet zo superveel zin in heb.

Uiteindelijk wel afgesproken met de andere vrijwilligers rond 15h. We zouden naar Tarata gaan om daar te kayakken maar juist toen we op het punt stonden om een taxi daarnaartoe te nemen begonnen het pijpenstelen te regenen. Het goot echt gigantisch dus het was niet de moeite om naar Tarata te gaan. Dus dan maar naar een cafe gegaan, het is zondag dus de eerste twee waar we naartoe wouden gaan waren dicht. Dus uiteindelijk bij de Brazilian Coffee geeindigd, hier spreken we altijd af en het is redelijk duur maar toch gaan we er altijd naartoe. Daar wat gedronken en een cake gegeten. We waren met andere vrijwilligers van een andere organisatie. Een andere Belg van Namen, maar ze was waals, en twee Duitsers. Daar zijn we tot ongeveer 18h gebleven. De cake die ik had gegeten viel niet erg lekker en ik had dan ook redelijk erge buikkrampen. Ik wou naar de Burger King gaan voor wat internet maar mijn buik deed te veel pijn dus ben maar naar huis gegaan. thuis ben ik dan even gaan slapen en toen ik rond 20h wakker was waren mijn buikkrampen over en voelde ik me weer goed. Om 20h30 met de andere vrijwilligers weer afgesproken om wat te eten. Nu is het 23h30 en morgen ga ik met 3 andere vrijwilligers naar een toekomstverteller. Ik heb morgen toch niks te doen dus dat leek me wel leuk. Het is zo iemand met kaarten, dus hopelijk heeft ze iets moois voor mij in petto.

Maandag 19 december

Deze ochtend ben ik niet echt lekker opgestaan. Ik had superveel buikpijn en ben dan ook meerdere malen naar de wc moeten rennen. Na de middag waren de buikkrampen wat minder aan het worden en ik wou dan ook echt naar die toekomstvoorspeller met de tarot-kaarten. Om 14h30 hadden we afgesproken en ben daarvoor even op het internet gegaan en was dan ook om 14h30 bij andere vrijwilligers hun huis. De voorspeller zou er ook om 14h30 moeten zijn, maar het was weer Bolivian Time dus pas drie kwartier later kwam ze opdagen. Ik ging als derde en wat ze zei was allemaal heel mooi. Voordat ik kaarten moest kiezen vroeg ze mijn naam en zei ze dat ik heel gelukkig ben en altijd alles zo positief mogelijk probeer te zien. Zelfs als alles er slecht uit ziet probeer ik altijd het goede ervan in te zien. Wat wel klopt. Waar ik het echter niet mee eens was wat ze zei is dat ik het helemaal niet leuk vind om alleen te zijn. Ze zei dat ik altijd met mensen moet zijn. Ik vind het zeker niet erg om alleen te zijn, dus dat vond ik een beetje raar. Daarna moest ik zeven kaarten trekken en daarvan eentje trekken. Daarin stond dat ik later een ‘buen padre' (goede vader) ging zijn en economisch ook alles in orde ging zijn. Ze zei ook dat jij mama je niet zoveel zorgen moet maken en ‘no evidar tu cabeza', niet je hoofd verliezen. Dus blijkbaar maak je je veel zorgen maar dat is dus helemaal niet nodig, mama. Ze zei ook dat ik minder naar andere mensen moet luisteren en gewoon doen waar ik zin in heb. Daarna moest ik drie kaarten pakken en die wou ik dan dat die over mijn vrienden gingen. Ze zei dat ik veel vrienden heb en dat als ik terug in Belgie kom iedereen hetzelfde is en alles supergoed gaat gaan. Eén kaart was echter een beetje een schok voor mij want het zei dat als ik terug naar Bolivia ga een vriendin van mij een ‘viaje sin retorno', reis zonder terugkomen, gaat maken, met andere woorden: de dood.. best wel eng dus. Daarna moest ik drie andere kaarten pakken en die gingen dan over de liefde. Ze zei dat liefde een sacrifice ging zijn voor mij maar dat ik wel de liefde ging vinden en precies wat ik zoek. Ik vroeg haar of ik die ging vinden in Bolivia, maar ze zei van niet. Dus hier hoef ik niet voor de liefde van mijn leven te gaan zoeken. Daarna koos ik of ze iets over mijn broers kon zeggen. Over Teun zei ze dat hij ‘muy puro' (heel puur) is en dat hij nu heel gelukkig is en omringd door goede vrienden. Ook zei ze dat je heel gebalanceerd, een harde werker, en iemand bent die zichzelf goed alleen kan orienteren, Teun. Klopt wel volgens mij. Over Lex zei ze dat je iemand gaat zijn ‘con muchos mujeres', met heel veel vrouwen. Dus je wordt een echte player Lex!(als je dat al niet bent) ze zei ook dat je ‘picaro' bent, sluw. Maar je bent vanbinnen goed van hart en ze zei dat je nooit gaat roken. Klopt dus allemaal wel een beetje. Toen koos ik om over mijn ouders te vragen. Drie kaarten gepakt en die zeiden, dat jij mama een hele inteligente persoon bent, papa een harde werker en dat jullie samen heel gelukkig zijn. Ze zei ook zonder dat ik het vroeg dat jullie voor altijd samen gingen blijven. Mooie woorden dus. De laatste drie kaarten waren dan over mijn toekomst en die zeiden ‘tengo que creer en que yo hago para realizar mis suenos'. Ik moet dus geloven in wat ik doe en dan zullen mijn dromen uitkomen. Ook zal ik later een mooi huis, mooie familie en veel geluk hebben. Prachtige vooruitzichten dus, behalve dan dat er een vriendin van mij dood gaat gaan... ik geloof er gelukkig niet zo in maar ze had wel altijd gelijk en ik zal wel zien of het uitkomt. Het was wel een goede voorspeller want een vriend van mij zijn moeder was 3maanden geleden overleden en toen hij naar zijn moeder vroeg was de eerste kaart die hij trok de kaart van de dood. Er waren nog drie andere vrijwilligers die het deden en daar zei ze ook allemaal dingen die de waarheid bleken. Ik weet dus niet hoe ze het doet, en ze zegt dan ook wel over het algemeen heel algemene dingen, maar wat ze zei was wel bijna allemaal waar. Een superleuke ervaring dus en hoewel het misschien allemaal flauwekul is, leer je er wel van en vond ik het zeker leuk om te doen. Nu is het 18h30 en ga straks weer wat met de vrijwilligers eten want woensdag gaan er 4 vrijwilligers weg... eentje daarvan heb ik nog maar pas ontmoet omdat ze aan het reizen was voor een maand en een half en alleen hier was om dag te zeggen tegen iedereen. Maar ze was echt superaardig dus jammer dat ook zij weggaat..

Reacties

Reacties

mam

Leuk, mijn toekomst voorspelt, over het feit dat ik me teveel zorgen maak, dat valt wel mee denk ik zo, maar over die intelligentie dat wisten we allemaal allang natuurlijk, maar toch fijn om dat eens bevestigd te hebben en nu horen jullie het ook eens van een ander,
xxx

Simon

Deze 'voorspellingen' moet je bewaren en dan over 'tig' jaar kijken of ze uitgekomen zijn...

Opa en Oma

Goede kaarten getrokken Sjoerd,maar blijf wel nuchter
denken.
Groeten uit Midwolda en tot de volgende keer.

ingrid

Hey Sjoerd leuk leuk!!de toekomstvoorspelster!!jammer dat je nix hebt gevraagd over je super slimme tante ha ha grapje xxx

Anja&Isa

De toekomst....ziet er goed uit! Nu maar hopen dat alles, op 1 item na, uitkomt. Wel lachen dat Lex een Playboy is, ik dacht eerder dat jij dat was Sjoerd..!! In ieder geval heb je het nog steeds erg naar je zin en zet je goed de bloemetjes???????? buiten. Ik wil je bij deze alvast een fijne en gezellige???? ????wensen en hoop dat je broers en ouders naar je toe kunnen komen.
Kerstgroetjes ????????????????????????????????????

Anja&Isa

Ik zie dat de icoontjes niet worden geplaatst helaas, bij de bloemetjes had ik bloemen, de volgende is Kerst en de laatste vraagtekens stonden voor allemaal kerstmannetjes.
Zo heb je uitleg vd ????

Wilfred

Sjoerd, alvast een fijne kerst gewenst!

Yvonne Sijbenga

Hoi Sjoerd,

Sorry de vorige vergeten een reactie te plaatsen, maar wel gelezen hoor! Je had weer een hoop meegemaakt. Die overval op dat meisje was niet zo leuk, en dan die jongen die in elkaar werd geslagen..... heb het ook al eens gezien in Brussel niet zo leuk om dat mee te maken,
en je kunt zo weinig doen, want dan kan je zelf ook in elkaar worden geslagen! Jammer ook dat je weekend met de dodenrit niet door ging vanwege de regen, maar ik denk dat je moeder blij was! Voor de rest is het gelukkig allemaal wel leuk met de voetbal en de feestjes.
Voor jou en je vrienden een fijne kerst en een gelukkig en gezond 2012. Ik hoop dat pa ma Teun en Lex er bij kunnen zijn.

Groetjes Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!