Sjoerd in Zuid-Amerika

Arequipa; Canon del Colca

Zondag 15 januari


Het was maar goed dat ik van te voren had geboekt want er waren twee nederlandse meisjes en die hadden geen plaats meer, dus dat was goed gedaan. Ik moest tot ongeveer 11h wachten tot mijn kamer vrij was maar dat was geen probleem want ze hebben hier wi-fi dus heb de hele tijd een beetje op het internet gezeten. In mijn kamer gewoon een beetje gechilled en dan een beetje door de stad gelopen en wat dingen in de supermarkt gekocht. Dus wat spaghetti met worstjes en saus gemaakt. Daarna de hele namiddag ongeveer op het internet gezeten en toen een Canadees gesproken en wat biertjes met hem gedronken. Zijn vrienden lagen ziek in bed en moestten naar het ziekenhuis omdat ze een een voedselvergiftiging hadden opgelopen. Maar dus met hem en nog een Argentijn een beetje gechilled en dan 's avonds wat gegeten en met hem geping-pongd(keihard verslagen). Toen nog wat Australishe meisjes ontmoet en met hun uitgegaan. Ik had al een tour voor 3 dagen geboekt naar de Canon del Colca. Ik moest om vrijdagochtend 3h klaar zijn. Ik ben tot ongeveer 2h uitgegaan mijn spullen en gepakt en rond 3h was ik klaar om te vertrekken. Halfbezopen op de bus gegaan en gelijk in slaap gevallen. Rond 7h wakker geworden voor ontbijt en de mensen ontmoet waarmee ik ging hiken. Ik zat in een groep met een Nederlandse en een Amerikaanse. Persoonlijk vond ik ze niet de meest interessante mensen en omdat ik nogal een beetje een kater had niet echt veel met hun gesproken. Onze gids was wel heel erg aardig en na het ontbijt nog een uurtje gereden en naar Cruz del Condor. Daar hadden we geluk want we zagen een groep van wel 5 a 10 condors rondvliegen, grote arends die wel tot 3meter vleugelbreedte konden worden. Heel indrukwekkend dus. Toen nog een stukje doorgereden en vanaf daar een afdalig gedaan van 2uur. Dit was redelijk vermoeiend, vooral omdat ik nogal hungover was. Maar ik was de eerste van mijn groep beneden en het was gewoon heel erg mooi om rond te lopen want het uitzicht was supermooi. Na de afdaling nog een half uurtje verdergelopen en dan wat gelunched. Na de lunch was het nog een kwartiertje lopen naar de hostal. We waren rond 16h30 al bij de hostal en hadden voor de rest van de dag niks gepland dus gewoon gechilled. Vroeg gaan slapen en de volgende ochtend fris om 8h opgestaan. Heerlijk ontbijt met banana pancakes. Vanaf daar moesten we 2uur lopen naar de oasis. De oasis waren gewoon hostals met prachtige zwembaden. We waren daar rond 12h dus gewoon de hele dag aan het zwembad gezeten en mijn boek gelezen. In de namiddag kwamen de Canadezen en Australiers ook aan bij de oasis die de tour in 2dagen deden. Dus dat was heel erg leuk en met hun de rest van de dag gespendeerd. De volgende ochtend moesten we om 5h opstaan om 3uur omhoog te lopen. Ik heb het in 2uur gedaan en boven aangekomen op de rest gewacht en dan wat ontbeten. Na het ontbijt zijn we naar hot springs gegaan. natuurlijk hete waters. Superrelax en daar ongeveer een uur gespendeerd in het zwembad in waters van wel 40graden. Dat was superchill. Daarna ergens gelunched en dan door de bergen terug naar Arequipa gegaan. onderweg kwamen we allemaal velden tegen die vol met lama's en alpaca's zaten. Dus dat was weer supermooi! Toen weer verder gereden naar Arequipa en rond 18h weer aangekomen. Ik had al twee extra nachten geboekt dus zit nu weer in dit prachtig hostal waar ze een playstation, tafeltennistafel, airhockey en biljart hebben. Ben even met de Canadezen naar de supermarkt gegaan en wat eten gekocht en zonnebrand creme want ben aardig verbrand deze paar dagen. De canadezen en australiers zijn nu vertrokken naar Cuzco dus heb van hun gedag gezegd en zit nu in de hostal. Het is nu 21h en ga straks slapen want ik ben redelijk moe van deze vermoeiende, maar prachtige dag.

Maandag 16 januari

Deze ochtend rond 9h opgestaan en veel ontbeten en daarbij een beetje met een Braziliaan gesproken. Hij ging vandaag wat kerken en musea bekijken en aangezien ik toch niks te doen had vandaag besloot ik om mee te gaan. Hij klinkt misschien saai omdat hij kerken en musea wil bekijken maar het was echt een supercool jongen dus ik vond het zeker niet erg om met hem mee te gaan. De kerken die we hebben bezocht konden me niet zo interesseren maar het was wel een keer leuk om die te bezoeken. De musea waren ook niet superinterressant maar dat was ook een keer een leuke afwisseling om te doen. In de ochtend hebben we twee kerken en een museum bezocht en ergens een ijsje, queso helado, gegeten. Dit is een lokaal ijsje van hier en gewoon een melkijsje met kaneel, maar echt superlekker. Daarna nog wat rondgelopen en dan in de markt wat gelunched. Bij een lokaal ‘restaurantje' en voor de kip gegaan want ik wil niet een of andere voedselvergiftiging oplopen zoals die Canadezen. Voor maar 3.5S. dus supergoedkoop en heel erg lekker. Daarna wat door de markt gelopen en toen weer wat kerken en musea bezocht. Op het eind wilden we naar een mirador gaan waar je een mooi overzicht van de stad kon zien. Daar naartoe gelopen maar dat viel een beetje tegen dus daar even gezeten en dan weer terug naar de hostal gelopen. Rond 18h waren we weer terug en dan even op het internet gezeten en het is nu bijna 20h en ga straks wat eten. Ik ga wat spaghetti met kaassaus maken en daarna zie ik wel wat ik ga doen. Morgen ga ik kijken wanneer ik een bus naar Tacna kan nemen en een paar gidsen doorbladeren om te kijken wat ik allemaal kan doen.

Dinsdag 17 januari

Gisteravond heb ik met die Braziliaan de hele avond Call of Duty Modern Warfare 2 gespeeld op de Playstation 3 van de hostal en dat was dus heel erg leuk. Het was lang geleden dat ik nog op een PS3 heb gespeeld dus dat was echt vet voor de afwisseling en tot ongeveer 1h gespeeld. Vandaag heb ik niet veel gedaan. Deze ochtend rond 9h ontbeten en dan gewoon wat gechilled op het internet en daarna ben ik naar verschillende bookstores gegaan om de ‘Lonely Planet: South America on a Shoestring' te vinden maar ze hadden wel Lonely Planet's maar niet degene die ik zocht, ze hadden er een in het spaans maar het was iets te duur om het risico te nemen dat ik er niet veel van zou kunnen begrijpen. Misschien ga ik in plaats daarvan gewoon die van Chili en Argentinie kopen maar dat is ook redelijk duur dus ik zal wel zien. Zonder de Lonely Planet is het me tot nu toe redelijk goed afgegaan omdat je gewoon door mensen ontmoet wel uitvindt wat er allemaal te doen valt, maar het zou nog steeds best wel handig zijn als ik er eentje kon vinden. Daarna naar de busterminal gegaan om een ticket naar Tacna te kopen. Met Cruz del Sur, het beste bedrijf om te reizen in Peru en ook het meest veilige, kon ik alleen morgen om 7h gaan en met andere bedrijven kon ik vandaag al gaan maar dan zou ik 's avonds pas aankomen en ik kom liever 's ochtends of tijdens de dag aan omdat het dan makkelijker is om hostals te vinden. Dus ik had de keus of vandaag 's avonds aankomen of nog een nacht in Arequipa door te brengen. Ik heb besloten om nog een nacht in Arequipa door te brengen want het is hier gewoon heel erg leuk en spendeer het liever hier dan in Tacna want het blijkt dat er daar niet zoveel te doen is en ik heb de tijd dus waarom niet. Het hostal waar ik de laatste twee nachten heb doorgebracht was echter volgeboekt voor vanavond wat jammer is wat dat hostal is echt supercool! Maar zit nu in een andere aan de overkant van de straat en die is ook heel erg leuk. De rest van de dag gewoon een beetje gechilled in de hostal waar ik de laatste twee nachten heb gespendeerd en rond 18h naar de andere hostal gegaan. daar wat gegeten en het is nu 20h30 en blijf vanavond gewoon in de hostal denk ik, een filmpje kijken op mijn laptop want ook hier hebben ze free wi-fi. Heb geen zin om vanavond iets te doen en geld te spenderen dus hou het rustig. In Tacna blijf ik waarschijnlijk maar een nacht en ga dan naar Chili, naar Arica. Dat blijkt een coole stad aan het strand te zijn dus daar kan ik wel weer coole mensen ontmoeten en uitgaan. Daar zal ik op Aidan en Melanie, twee andere vrijwilligers, wachten dier rond de 21e of 22e aankomen. In Arica kan ik dan chillen en op hun wachten.

Reacties

Reacties

Anja&Isa

Heey Sjoerd, als je weer thuis komt, wil ik je eigengemaakte spaghetti met je eten...hahaha. Cool man dat je steeds weer leuke andere mensen ontmoet, je ziet een hoop en bent al een echte 'gringo' aan het worden, kom je nog wel thuis?
Xxx A&I

ingrid

ze blijven leuk en super stoer jou verhalen!! Kus van ons

Opa enOma

Lang leve de spaghetti.Bedankt voor je verhalen en nu op naar Chili.Sjoerd hierbij van harte gefeliciteerd met je verjaardag op 21 januari.Hou je taai.

Simon

Het blijft mooi om te lezen. Goed bezig, man!

Simon

Ook een leuk verhaal van een van Sjoerd's maten in het Engels:
http://www.mytripblog.org/pg/blog/ajones15/read/172900/week-115-machu-picchu-is-a-thieves-den-of-iniquity-feat-juan-carlos-pussy?mid=57

mam

iedereen heeft gelijk, je verhalen blijven super en zoals opa en oma zeggen, lang leve de spaghetti, weer eens een GVA straks thuis zal goed doen, drie besos van mij en het ga je goed, ook alvast een fijne verjaardag, zal voor ons heel raar zijn dat je er op je verjaardag niet bent!

Yvonne Sijbenga

Hoi Sjoerd,

Weer een mooi verhaal hoor! Ik zie de spaghetti al uit je neusgaten komen volgens mij. Ik weet niet of het daar is maar dan kun je misschien eenkeer stukjes kip met groene pesto en penne (ook pasta) maken. Net even iets anders en niet moeilijk te maken!
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens en een leuke dag met je vrienden daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!